X
تبلیغات
مجمع الدعوات -

مجمع الدعوات

دنیایی است زیبا و معنوی دنیایی الهی ما وراء الطبیعه بیائید با هم به الطاف خفیه ا


ختم سوره یاسین ۱) سوره یاسین را بخواند ،آیه (سَلامٌ قَوْلاَ مِنْ رَبِّ الْرَحیِمِ) را ۷۰ مرتبه تكرار كند ، حاجات خود را از خداوند بخواهد. ۲) جهت حاجات مهم:۵ روز یاسین بخواند، روز اول به پیامبر اكرم(ص)و روز دوم به علی (ع)و روز سوم به فاطمه زهرا(س)و روز چهارم به امام حسن مجتبی (ع)و روز پنجم به سیّدالشهداء (ع).سپس حاجت خود را بگوید وخدا را به پنج تن قسم بدهد. ۳) هر كس سوره یاسین را بنویسد و بشوید باعسل آب آنرا بخورد از تمام بلاها و درد ها شفا بیابد. ۴-) یاسین را بخواند به آیه( سَلاَمُ قَوْلاً مِنْ رَبِّ الْرَّحیمِ) را ۷۰ مرتبه تكرار كند، مطلب را از خدا بخواهد. ۵) در هنگام گرفتاری و درماندگی هر روز یاسین را بخواند و به هر (مُبیْن)كه رسید حوائج خود را بخواهد.تا مدت ۴۰ روز خیلی نافع است. ۶) اما صادق (علیه السلام) فرمودند: برای رفع بَرَص«سفید شدن پوست» سوره یاسین را با عسل نوشته و آن را شسته و آب انرا بخورید شفا می یاببید. ۷) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: نوشتن سوره و آب آنرا خوردن حافظه را زیاد می كند. «۷ مرتبه تكرار شود.»   خواص سوره یاسین آیه ۱) هر روز ۱۴۲مرتبه بگویید (یاسین) جهت آمرزش گناهان آیه ۲) هر روز ۱۰۰مرتبه بگویید (وَ اَلْقُرانِ اْلحَكیمِ) جهت زیادی نعمت آیه ۳) ۱۳۱مرتبه بگویید (اِنَّكَ لَمِنَ الْمُرسَلِینَ) برای دمیدن به دیوانه و مصروع آیه ۴) ۱۰۰مرتبه بگویید(عَلی صِراطٍ مُستَقیم) جهت دوستی با خدا ومشتاق شدن به اطاعت او آیه ۶) جهت خوف از دشمن بخواند و یا آن را نوشته و با خود داشته باشد ( لٍتُنذٍرَ قَوًماًمَا اُنذٍرَ ءَا بُاؤُهمً فَهم غافٍلونَ) آیه۷) جهت ترس و تنهایی ۱۰۰مرتبه بگویید( لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَى أَكْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ ) آیه ۱۱) جهت بستن زبان سر خاك قبر كهنه بخواند و گِل كند (إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَ خَشِیَ الَّحْمَنَ بِالْغَیْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَهٍٔ وَأَجْرٍكَرِیمٍ) آیه ۱۸) جهت رام كردن سركش بر كاغذ زرد بنویسد و بر او بندند( قَالُواْ إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِكُمْ لَئِن لَّمْ تَنتَهُواْلَنَرْجُمَنَّكُمْ وَلَیَمَسَّنَّكُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ) آیه ۲۰) جهت پسر شدن زنیكه فرزندش نشود با مشك و زعفران نوشته و با خود داشته باشد (وَ جَآءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِٔ رَجُلٌ یَسْعَی قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُواْ الْمُرْسَلِینَ) آیه ۲۴) جهت رفع چله زنان بشویید و در آبش غسل كند.(اِنِّیِ إِذَالَّفِی ضَلاَلٍ مُّبِینٍ) آیه ۲۵) جهت رفع تب برنخی نخوانند و بر گردن مریض ببندند(إِنِّیِءَ امَنتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ) آیه ۲۷) جهت درد كمر با مشك وزعفران نوشته و با خود داشته باشد(بِمَا غَفَرَلِی رِبّیِ وَجَعَلَنیِ مِنَ الْمُكْرَمِینَ) آیه ۳۷) جهت رام شدن خلائق درخلوت ۳۰مرتبه هر روز بخواند ( وَءَایَهٌٔ لَّهُمُ الَّیْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَاهُم مُّظْلِمُونَ) آیه ۴۰) را اگر شب جمعه ۷ مرتبه بخواند حاجت او روا می شود ( لاَ الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أن تُدْرِكَ الْقَمَرَوَالَ الَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِی فَلَكٍ یَسْبَحُونَ) آیه ۴۱) را بخواند جهت آسان گذشتن از صراط(وَءَایَهٌٔ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّیَّتَهُمْ فِی الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ) آیه ۴۲-سه شب هر شب ۳۰ مرتبه بخواند. انشاءالله پیغمبر اكرم(ص) راخواب می بیند اگر در محل و رختخواب غصبی نباشد (وَخَلَقْنَا لَهُم مِّن مِّثْلِهِ مَایَرْكَبُونَ) آیه ۵۰) جهت كشف اسرار عجیبه بخواند(فَلاَ یَسْتَطِیعُونَ تَوْصِیَهًٔ وَلاَ إلَی أَهْلِهِمْ یَرْجِعُونَ) آیه ۵۱) را بخواند ۷ مرتبه صلوات بفرستدو حوائج خود را ازخداوند بخواهد( فَنُفِخَ فِی الصُّرِ فَإِذَاهُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إلَی رَبِّهِمْ یَنْسِلُونَ) آیه ۵۲) را بخواند زبان خلق بر او بسته می شود( قَالُواْیَوَیْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا هَذَا مَاوَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ) آیه ۵۶) اگر بنویسد و با خود داشته باشد محتاج و به ظالم گرفتار نمی شود(هُمْ وَ أَزْوَجُهُمْ فِی ظِلَلٍ عَلَی الْأَرَآئِكِ مُتَّكِئُونَ) آیه ۵۷) هر كس نوشته آنرا با خود داشته باشددر عمر او بركت آید( لَهُمْ فِیهَا فَاكِهَهٌٔ وَلَهُمْ مَّایَدَّعُنَ) آیه ۵۹) هر كس مداوت به خواندنش كند مثل آن است كه هزار ختم قرآن كرده است( وَامْتَزُواْالْیَمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ) آیه ۶۰) در یك مربع نوشته و همراه خود داشته باشد در چشم مردم عزیز و مكرم آید (أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْكُمْ یَبَنیِ ءَ ادَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُ وَاْالشَّیْطَنَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ) آیه ۶۵) جهت اسهال بنویسید و بخورد(الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی أَفْوَاهِهِم وَتُكَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ اَرْجُلُهُم بِمَا كَانُواْ یَكْسِبُونَ) آیه ۶۸) جهت رفع فقر هر صبح بخواند( وَمَنْ نُّعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِی الْخَلْقِ أَفَلاَ یَعْقِلُونَ) آیه ۶۹) جهت رفع درد چشم ۷۰ بار بخواند و بر چشم بدمَد( وَمَاعَلِّمْنَاهُ الْشِّعْرَوَمَا یَنْبَغِی لَهُ إِنْ هُوَإِلاَّذِكْرٌ وَقُرْآنٌ مُّبِینٌ) آیه ۷۲) برای زیاد شدن شیر مادران و حیوانات نوشته و بر ایشان ببندند( وَذَلَّلْنَاهَا فَمِنْهَارَكُوبُهُمْ وَمِنْهَایَأْكُلُونَ) آیه ۷۳) جهت رفع گریه اطفال نوشته و براو ببندند( وَلَهُمْ فِیهَامَنَفِعُ وَمَشَارِبُ أَفَلاَ یَشْكُرُونَ) آیه ۷۹) جهت چشم زخم نوشته با خود دارد( قُلْ یُحْیَیهَا الَّذِی أَنشَأَهَاأَوَّلَ مَرَّهٍٔ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِیمٌ) آیه ۸۱) جهت پنهان شدن از دشمن در راه رفتن بخواند دشمن او را نمی بیند( أَوَیْسَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَوَتِ وَ الْأَرْضَ بَقآدِرٍ عَلَی أَن یَخْلُقُ مِثْلَهُمْ بَلَیَ وَهُوَالْخَلَّقُ الْعَلِیمُ)   درهاى طاعت را با بسم اللّه‏ گفتن بگشایید درهاى طاعت را با بسم اللّه‏ گفتن بگشایید گفتن بسم الله الرحمن الرحیم برای آغاز هر کار و فعالیتی همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده و این سنت حسنه از ویژگی‌های مسلمانان به جهت شاهد و ناظر گرفتن خداوند بر تمام اعمال بندگان است. * نوشتن حسنه پیامبر صلى‏الله‏علیه ‏و ‏آله: إذا قالَ الْعَبدُ عِندَ مَنامِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ یَقولُ اللّه‏ُ: مَلائِکَتى! اُکتُبُوا بِالْحَسَناتِ نَفسَهُ إلَى الصَّباحِ؛ هرگاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم بگوید، خداوند به فرشتگان مى‏گوید: به تعداد نفس‏هایش تا صبح برایش حسنه بنویسید. (جامع الأخبار، ص 42) * پاکی از گناه پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: اَلْعَبد... إِنْ قالَ فى أوَّلِّ وُضوئِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ طَهُرَت أعضاؤُهُ کُلُّها مِنَ الذُّنوبِ؛ اگر بنده‏اى... در ابتداى وضویش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم بگوید همه اعضایش از گناهان پاک مى‏شود. (تفسیر الامام العسکرى علیه‏السلام، ص 521) * سپر از زبانیه پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: مَن أرادَ أَنْ یُنجِیَهُ اللّه‏ُ مِنَ الزَّبانیَةِ التِّسعَةِ عَشَرَ فَلْیَقرَأْ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ فَإنَّها تِسعَةَ عَشَرَ حَرفا لِیَجعَلَ اللّهُ کُلَّ حَرفٍ مِنها جُنَّةً مِن واحدٍ مِنهُم؛   هرکس مى‏خواهد خداوند او را از زبانیه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم را قرائت کند زیرا آن نوزده حرف است. تا خداوند هر حرف آن را سپرى در مقابل یکى از آن فرشتگان قرار دهد. (بحارالأنوار، ج 89 ، ص 258) * اعظم آیات قرآن امام کاظم علیه‏السلام: سُئِلَ الکاظِمُ علیه‏السلام: و أىُّ آیَةٍ أَعظَمُ فى کِتابِ اللّه‏ِ؟ فَقالَ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ؛ از امام کاظم علیه‏السلام پرسیدند: کدامیک از آیات کتاب خدا برتر و بزرگ‏تر است؟ فرمودند: بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم. (بحارالأنوار، ج 89 ، ص 238) * جایگاه بسم الله امام رضا علیه‏السلام: إنَّ بِسمِ اللّه‏ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ أقرَبُ إلَى اسْمِ اللّه‏ِ الأْعظَمِ مِن سَوادِ الْعَینِ إلى بَیاضِها؛ بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم، به اسم اعظم نزدیک‏تر است از سیاهى چشم به سفیدى‏اش. (عیون أخبار الرضا، ج 1) * کلید درهای طاعت امام صادق علیه‏السلام: اِغْلِقُوا أَبوابَ الْمَعصیَةِ بِالإْسْتِعاذَةِ وَ افْتَحُوا أبوابَ الطّاعَةِ بِالتَّسمیَةِ؛ درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببندید و درهاى طاعت را با بسم اللّه‏ گفتن بگشایید. (الدعوات، ص 52) * شراکت شیطان امام صادق علیه‏السلام: إذا تَوَضَّأَ أحَدُکُم و لَم یُسَمَّ کانَ لِلشَّیطانِ فى وُضوئِهِ شِرکٌ و إن أکَلَ أو شَرِبَ أو لَبِسَ و کُلُّ شَى‏ءٍ صَنَعَهُ یَنبَغى أن یُسَمِّى عَلَیهِ فَإن لَم یَفعَل کانَ لِلشَّیطانِ فیهِ شِرکٌ؛ هرگاه یکى از شما وضو بگیرد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم نگوید، شیطان در آن شریک است و اگر غذا بخورد و آب بنوشد یا لباس بپوشد و هر کارى که باید نام خدا را بر آن جارى سازد، انجام دهد و چنین نکند، شیطان در آن شریک است. (محاسن، ج 2، ص 433)   دعا جهت رفع هر غمی و مرضی و ترس از پیشامدهای بد این دعا را بنویسید و همراه خود داشته باشید: بسم الله الرحمن الرحیم یا هُوَ یا مَنْ هُوَ یا مَنْ لَیْسَ هُوَ اَلّا هُوَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْ لِحامِلِ کِتابی هذا مِنْ کُلِّ هَمٍّ وَ غَمٍّ وَ اَلَمٍ وَ مَرَضٍ وَ خَوْفٍ فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مُحَمَّدٌ عَلی فاطِمَهُ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ عَلی مُحَمَّدٌ جَعْفَرٌ مُوسی عَلِیٌّ مُحَمَّدٌ عَلِیٌّ الْحَسَنُ م ح م د عَلَیْهِمُ الصَّلاهُ وَ السَّلامُ.   دعا به جهت برآمدن حاجتهای ضروری حضرت صادق( علیه السلام ) فرمود: هر که را بوده باشد به خدای مهربان حاجتی ضروری و بخواهد که برآورده شود بر بالای بام برآید و دو رکعت نماز بجا آورد و صد مرتبه بگوید: یا جَبْرَئیلُ یا مُحَمَّد اَنْتُما کافِیایَ فَأکْفِیانی وَ اَنْتُها حافِظایَ فَاحْفِظانی وَ اَنْتُما کالِثایَ فَاکْلثانی بر خدا واجب و حق است که کفایت کند مهم او را.   دعا برای پیداشدن گم‌شده حضرت امام رضا(ع): برای گم‌شده بگوید: وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها اِلاّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تُسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ اِلاّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فی ظُلِماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاّ فی کِتابٍ مُبینٍ اَللّهُمَّ اِنَّکَ تَهْدی مِنَ الضَّلالَهِ وَ تُنْجی مِنَ الْعَمی وَ تَرُدُّ الضّالَّهَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْلی وَ رُدَّ ضالَّتی وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ.   اگر در مشکلی سخت گرفتار شدی در کتاب صحیفه‌الامان آمده است اگر در محنتی گرفتار باشی هفتاد مرتبه بگو: یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا فاطِمَه یا صَاحِبَ‌الزَّمان اَدْرِکنی وَ لا تُهْلِکْنی (بسیار مجرب است، تجربه شده است)   دعای دیگر به جهت رفع گرفتاری ۱۰۱ مرتبه بخواند رَبِّ اِنّی مَسَّنِیَ الضُّرِ وَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمین   دستور العملی از عارف واصل حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی(ره) یکی از آشنایان حاج شیخ از وی تقاضای دستورالعمل می نماید که ایشان در نامه ای مرقوم می فرمایند : توصیه من به آن فرزند ارجمند آنست که در درجه اول به نماز اهمیت فراوان دهید و آن را در اول وقت به جای آورید و دیگر آنکه کوشش در حضور قلب در حال نماز کنید که اگر کار مشکلی است با ممارست حاصل می شود سوم آنکه بعد از هر یک از پنج نماز یومیه، تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را فراموش نکنید و پس از آن سوره حمد و آیه الکرسی و آیه کریمه «شهد الله انَّه لا اله الّا هو ...الی آخره»(آل عمران/18) و آیه «قل اللهمّ مالک الملک...تا آخر» (آل عمران/26) را تلاوت کنید . آنگاه سوره توحید «قل هوالله احد...الی آخر» و صلوات را هر یک سه مرتبه به جای آورده و پس از آن آیه«و من یتّق الله یجعل له مخرجا»( طلاق/2) که در سوره مبارکه طلاق است، قرائت کرده و به نیت فتح باب سماوی به طرف بالا بدمید. چهارم آنکه پس از نماز صبح ، هفتاد مرتبه ذکر مبارک«یا فتاح» بگویید. برگرفته از کتاب نشان از بی نشانها،علی مقدادی اصفهانی   ختم های ذکرهای شریف (( الوهاب )) و (( یا وهاب )) از کتاب رهنمای گرفتاران تهیه و تقدیم می نمایم 1) هر کس در سجده 14 مرتبه ذکر شریف (( الوهاب )) را بگوید خداوند او را غنی گرداند 2)هرکه بعد از فراغ از نماز دستها را بردارد و هفت بار بگوید (( یا وهاب )) به معنای ای بخشنده حاجت بخواهد حاجت او روا شود انشاءالله و هم چنین هر کس بعداز نماز صبح سجده کند و هفت بار بگوید (( الوهاب )) توانگر گردد انشاء الله 3) روایت است که هر کس در نصف آخر شب برخیزد و سر برهنه کند و آستین بالا زند و رو بقبله کند و صد مرتبه بگوید (( یا وهاب )) خدای قادر و مسبب الاسباب او را توانگر گرداند   ذکر (( یا فتاح )) جهت کشف ( برطرف شدن ) حجاب از دل در کتاب مصباح مرحوم کفعمی نقل شده است که برای کشف حجاب از دل بعد از نماز صبح دست بر سینه بگذارد و هفتاد مرتبه بگوید (( یا فتاح )) معنای فتاح بسیار گشاینده ، نصرت دهنده است کتاب رهنمای گرفتاران صفحه 177   ختم اسم المتین ازکتب حاج نصر بروجردی کسی که در توکل استوار نباشد اسم (( المتین )) را هر روز 366 بار بخواند به یقین در توکل استوار شود و جهت اداء دین و قرض اگر ورد کند در هر روز به این عدد کفایت گردد صفحه 166 کتاب رهنمای گرفتاران حاج نصر بروجردی   چند ختم از کتاب آیت الکرسی طلسم عظیم القدر حاج نصر بروجردی 1) حضرت رسول ( صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمودند : زمانی که مومن  آیت الکرسی را بخواند و ثواب آنرا به برای اهل قبرستانی قرار دهد خداوند تبارک و تعالی از هر حرف آن ملکی را قرار می دهد که تا روز قیامت برای او تسبیح کند (صفحه 105) 2)حضرت علی ( علیه السلام ) فرمودند : هر وقت یکی از شماها در هنگام نوشتن حاجتش  آیت الکرسی  و آخر سوره بنی اسرائیل را بخواند حاجتش بر آورده می شود 3) امام صادق  ( علیه السلام ) به بعضی از یارانش فرمود : آیا شما را به اسم اعظم خداوند آگاه نگردانم ؟ گفت : بلی فرمودند : سوره حمد و توحید و  آیت الکرسی  و قدر را بخوان و سپس رو به قبله کن و هر چه دوست داشتی دعا کن 4) ابی خدیجه گوید : در خانه امام صادق  ( علیه السلام ) آیت الکرسی را نوشته دیدم که در گوشه خانه اش بود و نیز در قبله محل عبادتش آیت الکرسی را نوشته دیدم 5) برای ادای قرض و وسعت رزق و توانگری در روز جمعه یا 5 شنبه روزه بگیرد و دو رکعت نماز بخواند و پیش از نماز صد بار صلوات بفرستد و به هر نیت که دارد شروع به نماز نماید و در هر رکعت بعد از فاتحه یازده بار آیت الکرسی و 25 بار سوره توحید و بعد از نماز 41 هزار بار بگوید ( یا وهاب ) و کوشش کند که از اول نماز تا اتمام ختم سخن نگوید و بعد از فراغ حاجت خود را بطلبد که البته مستجاب شود انشاءالله تعالی ( صفحه 107) 6)جهت بقای اولاد و سلامتی خود از بلیات 40 بار آیت الکرسی را تا (( العلی العظیم )) بخواند و بنویسد و بر کودک و یا خود بندد سالم ماند انشاء الله ( صفحه 164) 7)پیامبر اسلام  ( صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمودند : هرکسی  آیت الکرسی را بعد از هر نماز بخواند خداوند خودش عهده دار گرفتن جان بنده می شود و همانند کسی است که همراه انبیاء و در رکاب آنها و در راه خدا جهاد کرده و بشهادت رسیده باشد ( صفحه 67) 8) امام محمد باقر ( علیه السلام ) هرکس   آیت الکرسی را قرائت کند در حالیکه در سجده باشد هیچ موقع وارد جهنم نمی شود ( صفحه 73) 9) پیامبر اسلام  ( صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمودند :  هرکس آیت الکرسی در حین خواب بخواند خداوند همسایگان و خانه های اصراف او را در امنیت خویش قرار می دهد( صفحه 74) 10) از امیرالمومنین ( علیه السلام ) روایت شده است هرکه را مهمی پیش آید که در آن عاجز باشد باید غسل کند به نیت آن مهم و  آیت الکرسی را بخواند به طریق ده وقف و در میان (( یشفع عنده )) آن مهم را بخاطر گذراند انشاءالله تعالی آن مهم بموجب دلخواه او بر آید و هر دعایی که کند در آن وقت مستجاب شود ( صفحه 134)   باطل السحر ( باطل کردن سحر ) هر كس این آیه از سورهء الرحمن را 70 مرتبه بر روی ظرف آبی بخواند و سپس با آن آب غسل كند هر كس هر سحری برای او كرده باشد باطل می شود باید توجه داشت كه هنگامی كه به وسیله این آب غسل میكنید تشت بزرگی در زیر خود بگذارید چون روی این آب قرآن خوانده شده پس نباید در جای كثیف ریخته شود و پس از غسل نیز میتوانید آن آب را در پای درخت یا در باغچه یا در رودخانه بریزید و اگر در مكانی سحر باشد مثلا كسی مغازه یا محلی را سحر كرده باشد میتوان آب را در چهار گوش خانه یا مغازه یا آن محل ریخت و نیز این كار اجنه را هم دور میكند ایه این است:بسم الله الرحمن الرحیم (یا معشرالجن والانس ان استطعتم ان تنفذوا من اقطار السماوات والارض فانفذوا لا تنفذون الا بسلطان) گفتن یک بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدا کفایت می کند و نیازی به تکرار آن در ابتدای هر بار خواندن آیه نیست   از کجا بفهمیم که کسی ما را طلسم یا جادو کرده ؟ خیلی از دوستان سوال های متعددی داشتند مبنی بر اینکه که فکر می کنند 5487 طلسم شده اند و در خواست بررسی آنرا در جهت اینکه آیا این موضوع ( طلسم شدن ) در موردشان صحت دارد یا خیر داشتند بهتر دیدیم مقاله ای در این مورد درج نماییم که با کلیاتی در این زمینه آگاهی پیدا نمایند و پس از انطباق با خود چنانچه باز هم مشکلی احساس کردند در قسمت نظرات بصورت خصوصی بیان نمایند تا راهکار مناسب خدمتشان تقدیم گردد. از کجا بفهمیم که کسی ما را طلسم یا جادو کرده ؟ فهمیدنش هم سخت است هم آسان این بستگی زیادی به خود شما دارد. یعنی چه؟ یعنی اینکه شما خودتان را چقدر میشناسید. یعنی اینکه شما بعد از یک اتفاق در زندگی آرام آرام متوجه یکسری تغییرات در زندگی خود میشوید. برای مثال جریان یک خواستگاری بهم میخورد و بعد از آن اغلب خواستگاریها با مشکلات بسیار پیش پا افتاده بهم میخورد. یا اینکه شما علاقه زیادی به ازدواج دارید و هر لحظه از خدا میخواهید که این اتفاق رخ دهد ولی وقتی موقع خواستگاری میشود طرف مقابل به چشم شما بسیار زشت و یا اینکه این ذهنیت در شما پرورانده میشود که او لیاقت با شما بودن را ندارد. از دیگر نشانه ها میشود گفت شما همیشه احساس میکنید که کسی با شما هست و تمام مدت شما را تحت نظر دارد (در بعضی شرایط) شما در همه کارها بسیار موفق هستید ولی در یک کار بخصوص نه! شما شبها احساس اضطراب الکی دارید! شبها کابوس میبینید! موقع خواب احساس میکنید کسی روی شما افتاده! و هزاران نشانه دیگر که آنها میتواند، دقت کنید میتواند نشانه ای از سحر و جادو برای شما باشد. البته آن نشانه ها میتواند برای مسایل دیگری هم باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده اغلب طلسمها وقتی برای شما نوشته میشود که کسی از شما دلخوری خاصی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم پیدا میکند. معمولا این افراد آدمهایی هستند که از نظر قدرت مقابله با حقایق آدمهای ضعیفی هستند و چون نمیتوانند در مقابل شما و یا رفتارهای شما عکس العمل مناسبی انجام دهند و در مقابل شما احساس حقارت میکنند برای گرفتن انتقام به دعا نویسی و 5487طلسم مبادرت میکنند. جایگاه این افراد در جهنم است. چه در این دنیا و چه در آخرت. طلسمها بصورتهای مختلف نوشته میشود ولی چندتای آنها رایجتر هستند. 1- دفن کردن یکی از لباسهای شما (هر چه لباس زیر تر باشد اثرش بیشتر است) در این گونه طلسمها بر روی لباس مفعول دعای مورد نظر خوانده شده و در جایی دفن میگردد. معمولا این نوع دعاها زمان دارند و پس از 5487 طی زمان گفته شده خود بخود باطل میشوند. اگر بهر دلیلی این لباس دفن شده از زیر خاک بیرون بیاید سحر باطل خواهد شد. برای همین بعضی از باطل کنندگان سحر میگویند که باید آنرا پیدا کرده و از زیر خاک بیرون بکشید. 2- دفن کردن جزء مرده ای بدن شما که معمولا یا ناخن است و یا موی شما. آن هم مانند طلسم با لباس میباشد. 3- خوراندن دعا با استفاده از یک چیز شیرین. در بعضی مواقع دعا نویس ها مبادرت به دعا خوانی بر روی خوردنی شیرین مانند حلوا، شعله زرد و چیزهایی به شکلهای گفته شده 5487 مبادرت میکنند فرد آن را خورده و طلسم میشود. برا باطل کردن آن باید آن دعا از جسم و تک تک سلولهای فرد جدا شود. 4- مامور کردن یک جن برای ایفای یک وظیفه در این نوع طلسم فرد دعانویس یک جن را مامور میکند که برای مدتی مشخص برای انجام ماموریت گفته شده همراه شما شده و نگذارد که تصمیم یا عمل شما محقق گردد. باطل کردن این طلسم ساده تر است چون خود جن اسیر است و میخواهد خود آزاد باشد و شما اگر بتوانید نیروهای مثبت زیادی در خود جمع کنید بطوریکه جن نتواند در کنار شما دوام پیدا کند یا میمیرد و یا فرار میکند. حالتهای دیگری نیز است که جایز به گفتن آن در اینجا نیست. در انتها ذکر این نکته لازم است که مطالبی که در بالا آمده بسیار ساده و روان شده که برای شما دوستان قابل استفاده و فهم باشد . http://gol12.mihanblog.com/post/category/27   دعای سریع الإجابه روایت شده که مردی خدمت حضرت امیرالمؤمنین(ع) شکایت کرد از دیر شدن جواب دعایش فرمود چرا نمی‌خوانی دعای سریع‌الاجابه را پرسید که آن کدام دعا است فرمود بگو: اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاِسْمِکَ الْعَظیمِ الْأَعْظَمِ الْأجَلِّ الْأَکْرَمِ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینِ الَّذی هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ فی نُورٍ وَ نُورٌ عَلی کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیی‌ءُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَهٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّهٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبّارٍ عَنیدٍ لاتَقَرُّبِهِ اَرْضٌ وَ لایَقُومُ بِهِ سَماءٌ وَیَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خائِفٍ وَیَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَبَغْیُ کُلِّ باغ وَحَسَدُ کُلُّ حاسِدٍ وَیَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّوَ الْبَحْرُ وَیَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ وَ حَتّی حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلایَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الْأَعْظَمُ الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَکْبَرُ الَّذی سَمَّیْتَ بِهِ نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلی عَرْشِکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْئَلُکَ بِکَ وبِهِمْ اَنْ تُصَلَّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی کَذا وَکَذا. به جای کذا و کذا حاجت بخواهد. برگرفته از سایت لقمان نوشته شده توسط davod http://loghman.info/forum/index.php/topic,6275.20.html   پناه بردن از چهار چیز به چهار چیز پناه بردن از چهار چیز به چهار چیز امام صادق(علیه السلام) می فرماید:در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد: ۱-در شگقتم از کسی که ترس بر او غلبه کرده چگونه به ذکر (حسبنا الله و نعم الوکیل)   آل عمران/۱۷۱   پناه نمی برد در صورتیکه خداوند به دنبال آن فرموده است به ذکر فوق توسل جستند همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت و چیزی زاید بر آن سود در تجارت ) بازچشتند و هیچگونه بدی به آنها نمیرسد. ۲-در شگفتم از کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر (لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین)انبیاء/۸۷  پناه نمی برد  زیرا خداوند دنبال آن فرموده و همین گونه مومنان را نجات می بخشیم. ۳-در شگفتم از کسی که مورد مکر و حیله واقع شده چگونه به ذکر (افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد)غافر/۴۵  پناه نمی برد زیرا خداوند پس از آن فرمود :"پس خداوند (موسی را در اثر همین ذکر) از شر مکر و فریب فرعونیان مصون داشت. ۴-در شگفتم از کسی که طالب زیباییهی دنیاست چگونه به ذکر (ماشاءالله لا قوة الا بالله)کهف / ۳۹  پناه نمی برد زیرا خداوند پس از آن فرموده است :"مردی که فاقد نعمت های دنیوی بوده خطاب به مردی که از نعمت ها رخوردار بود گفت رگر نو مرا به مال و فرزند کمتر از خود میدانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو دهد."   ذکر یونسیه لااله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمین خدایا، معبودى به جز تو نیست ، منزهى از هر عیب به درستى كه من از كسانى هستم كه بر خود ستم كردم . خداوند در قرآن كریم مى فرماید: ما دعاى او را مستجاب كردیم و او را از غم نجات دادیم ، و این چنین همه مؤ منان را نجات میدهیم. چند حدیث در فضیلت این دعا 1- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله : هر بیمار مسلمانى كه این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى كه تمام گناهانش آمرزیده شده است . 2-. رسول خدا صلى الله علیه و آله : آیا به شما خبر دهم از دعایى كه هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش  حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس كه طعمه ماهى شد: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمین 3- امام صادق علیه السلام : عجب دارم از كسى كه غم زده است چطور این دعا را نمى خواند لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمین چرا كه خداوند به دنبال آن مى فرماید: فاستبجنا له و نجیناه من الغم و كذلك ننجى المؤ منین (ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم ) 4- مرحوم كلینى نقل مى كند: مردى خراسانى بین مكه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا كنون فرزنددار، نشده ام ، چه كنم ؟ حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ، و ذالنون اذ ذهب مغاضبا فظن ان لن نقدر علیه فنادى فى الظلمات ان لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمین را تا سه آیه بخوان ان شاء الله فرزنددار خواهى شد   دعایی جهت در امان و پناه خداوند قرار گرفتن فرزندان ابن عباس» روایت کرده است: رسول اکرم (ص) پیوسته امام حسن و امام حسین (علیهم السلام ) را به وسیله دعا در امان و پناه خداوند قرار می داد و می گفت: «اُعیذُ کُما بِکَلَمات ِالله ِالتامَّه و اَسمائِهِ الحُسنَی عامَّه مِن شَرِّ السّامَّه وَ الهامَّه، وَ مِن شَرِّ عَینٍ لامَّه وَ مِن شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَد» «شما را در پناه کلمات تامه الهی و اسمای نیکویش قرار می دهم، از شر هر چیز زهردار و حیوانات و حشرات سمی، از شر چشم بد، و از شر هر حسد کننده زمانی که حسد ورزد.» «ابن عباس» گوید: آنگاه پیامبر (ص) روی به ما کرد و فرمود: اینگونه حضرت ابراهیم خلیل الرحمان (ع) برای اسحاق و اسماعیل دعا می کرد و پناهشان می داد.   دعاى حضرت یعقوب علیه السلام براى رفع غم این دعا براى رفع غم و تعجیل فرج و آمدن غایب یا آمدن مسافر اثر عجیبى دارد و حضرت یعقوب علیه السلام بعد از خواندن این دعا بوى پیراهن یوسف به مشامش رسید. یا حسن الصحبه یا كریم المعرفه یا خیر اله ائتنى بروح منك و فرج من عبدك یا من لا یعلم كیف هو الا هو یا من سد الهواء بالسماء و كبس الارض على الماء و اختار لنفسه احسن الاسماء ائتنى بروح منك و فرج من عندك .   دعای چهل كلید دعای مخصوص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نیت مشكل بر گلاب خوانده شود و اگر به نیت حاجت است گلاب را به صورت خود بمالد و اگر به نیت مهر و محبت بین زن و شوهر خواهد به نبات و گلاب خوانده و هر دو بخورند انشاءالله محب هم شوند هر كسی به نیت مهم خود بخواند انشاءالله به اجابت نزدیك است ?- بسم الله الرحمن الرحیم 2- فتح آیه اول (( انا فتحنا لك فتحا مبینا )) 3- زمر آیه 73 (( سلام علیكم طبتم .... خالدین )) 4- توبه آیه 128 (( لقد جاءكم رسول ... رؤف رحیم )) 5- آل عمران 191 ((رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ )) 6- انعام 83 ((وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء )) 7- انعام 83 ((إِنَّ رَبَّكَ حَكِیمٌ عَلِیم )) 8- اسراء ??(( َقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا )) 9- اسراء 82 (( وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَار 10- انبیاء 69 ((یَا نَارُ كُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِیم )) 11- انبیاء 70 ((وَأَرَادُوا بِهِ كَیْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِین )) 12- انبیاء 87 ((فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَك )) 13- جزء 28 سوره الممتحنة آیه 10 (( وَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْكَوَافِرِ )) 14- جزء 9 سوره الاعراف آیه 120 (( وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِین ))   دعای بسیار مجرب برای ادای حاجت هدیه ای گرانبها برای کسانی که سفر به عتبات عالیات در پیش دارند از امام هادی (علیه السلام ) رواین شده که فرمود: من در بسیاری از اوقات خدا را با این دعا می خوانم، و از درگاه خداوند خواسته ام که هر کس در کنار قبرم، این دعا را بخواند، خداوند او را ناامید نکند، و آن دعا این است:«یا عدتی عند العدد، و یا رجائی و المعتمد، و یا کهفی و السند، و یا واحد و یا واحد، و یا  «قل هو الله احد » اسئلک اللهم بحق من خلقته من خلقک و لم تجعل فی خلقک مثلهم احدا، صل علی جماعتهم، و افعل بی کذا و کذا (حاجت دعا کننده ذکر شود.) «ای یاور من هنگام یاری ها، و ای امید و اعتمادگاه من، و ای پناهنگاه و تکیه گاه استوار، و ای یکتا و ای بی همتا، و ای  «قل هو الله احد » از درگاهت مسئلت دارم به حق آن مخلوقاتی که هیچکس را در مقام مانند آنها نیافریدی، بر جماعت آنها رحمت فرست. و فلان رحمت و فلان رحمت و فلان نیازم را برآور.   استجابت دعا و درک فضیلت روز جمعه از امیر المومنین علی علیه السلام مرویست که: هر که خواهد دعا او مستجاب شود و فضیلت روز جمعه را دریابد پیش از ظهر چهار رکعت نماز گذارد و در هر رکعت فاتحه یکبار و آیة الکرسی وسوره توحید هر یک یازده بار بخواند و بعد از نماز هفتاد بار بگوید > و پنجاه مرتبه بگوید > و پنجاه مرتبه بگوید > وپنجاه مرتبه بگوید > چون این عمل را بجا آورد بر نمی خیزد از جای خود مگر اینکه آمرزیده شود و از آتش جهنم آزاد شود و دعایش مستجاب شود به لطف خداوند بخشنده مهربان به شرط آنکه آنچه خواهد خلاف شرع نباشد.   ختم بسیار مجرب برای هر مشکلی برای هر مشکلی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه را روزه بگیرد  چون صبح جمعه شود ایضا روزه دار باشد پس غسل کرده و به مسجد برود و در موقع رفتن یا برگشتن بر آن چه قادر باشد صدقه بدهد و در گوشه ای از مسجد نشسته و شروع کند به خواندن  بسم الله الرحمن الرحیم  و بعد از هر هزار مرتبه برخواسته دو رکعت نماز بخواند و  بعد دعایی را که ذیلا نوشته می شود بخواند باز مشغول شود تا دوازده هزار مرتبه تمام شود و بعد از نماز آخر هفت مرتبه این دعا را بخواند آن حاجت در همان روز اول انجام پذیرد و این ختم از جمله اسرار است و کراراً تجربه شده است در امور مشروعه اللهُمَّ انی اَسئَلُکَ بِاِسمِکَ بسم الله الرحمن الرحیم اَلذی لا اله الا هُوَ عالِمُ الغَیبِ و الشَهادَةِ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ اَسئَلُکَ بِاِسمِکَ بسم الله الرحمن الرحیم الّذی لا تَاخُذُهُ سَنَةٌ و لا نَومٌ و اَسئَلُکَ بِاِسمِکَ بسم الله الرحمن الرحیم الُذی مَلَات عَظَمَتُهُ السَّمواتِ و الارضَ و اَسئَلُکَ بِاِسمِکَ بسم الله الرحمن الرحیم الّذی لا اله الا هُوَ عَنَت لَهُ الوُجُوهُ و خَضَعَت لَهُ الرِّقاب و خَشَعَت لَهُ الاَبصارُ و جَلَت مِنهُ القُلوبُ و ذَرَقَت لَهُ العُیونُ اَن تُصَلّیَ عَلی مُحَمّد و آل محمد و اَن تُعطِینی حاجَتی حاجت خود را بخواهد در نسخه دیگر آمده است که بعد از حمد در نمازها  آیه شریفه زیر بخواند بهتر است آیه ۲۶  سوره آل عمران قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِی الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء   بِیَدِكَ الْخَیْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ   برای غلبه بر دشمن و همچنین رفع هم و غم مداومت بر آن مجرب می‌باشد. سُبْحانَ اللهِ کَما یَنْبَغی لِلّهِ وَ الْحَمْدُلِلّهِ کَما یَنْبَغی لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلّا اللهُ کَما یَنْبَغی لِلّهِ وَ اللهُ اَکْبَرُ کَما یَنْبَغی لِلّهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ اِلاّ بِاللهِ وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِی وَ عَلی اَهْلِ بَیْتِهِ وَ جَمیعِ الْمُرْسَلینَ وَ النَّبیّینَ حَتّی یَرْضَی اللهُ.   دعا برای رفع دشمن بسیار بخواند و یاری امیرالمؤمنین علی( علیه السلام ) است. یا قاهِرَ الْعَدو یا والیَّ الْوَلی یا مَظْهَرَ الْعَجائِبَ یا مُرْتَضی عَلی.   ختم سوره اذا وقعه جهت وسعت رزق ابتدا کند از شب جمعه و در شب جمعه دیگر ختم کند و در هر شب پنج مرتبه سوره اذا وقعه را بخواند و بعد از هر مرتبه این دعا را بخواند: اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ رِزْقاً واسِعاً حَلالاً طَیَّباً بِغَیْرِ کَدْوً اِسْتَجِبْ دُعائی بِغَیْرِ رَدًّ وَ اَعُوذُ بِکَ مِنَ الْفَقْرِ وَ الدَّینِ وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدً وَ آلِهِ الطّاه‍ِرینَ   ای کاش هر روز زیارت عاشورا می خواندم شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از پدر خود حاج ملاابوالحسن نقل می کند: من حاج میرزا علی نقی طباطبائی را بعد از رحلتش در خواب دیدم و به او گفتم: آرزویی هم در آنجا داری؟ گفت: هیچ آرزویی ندارم جز این که چرا در دنیا هر روز زیارت عاشورای امام حسین علیه السلام را نخواندم. رسم سید این بود که دهه محرم زیارت عاشورا می خواند نه در تمام سال؛ از این رو افسوس می خورد که چرا تمام سال نمی خواندم.   شرح دعای معراج: از رسول اکرم منقول است :آن شبی که مرا به معراج بردند از تمامی آسمانها گذشتم تا به آسمان هفتم رسیدم و آنچه دیده بودم و با خدای تعالی بیواسطه سخن گفتم و مراجعت نمودم به مقام جبرئیل رسیدم ، گفتم یا جبرئیل این چه دعائیست که جمله فرشتگان می خوانند؟گفت:یا محمد این همان دعاست که از جانب حق به شما آوردم و خدای تعالی می فرماید:هر که از آدم تا خاتم این دعا را بخواند یا با خود دارد عزیز و مکرم گردد و حاجتش برآورده شود و حق تعالی هیچ حجاب در میان او و خودش نگذارد و او را از جمیع بلایا محفوظ دارد و اگر از آدم تا خاتم جمع شود و جمیع دریاها مرکب گردد و زمین کاغذ گردد و چندان نویسند که همه فرشتگان مانده شوند و دریاها خشک شوند و آسمان و زمین تمام شود نمی توانند ثواب این دعا را بنویسند و از هزار یکی نوشته نشود و خواننده و دارنده این دعا را تنگی دست ندهد و تا روز اجل بستگی در کار وی نشود و از درد گوش و درد سر و چشم و دل و جمیع دردها و بلاها ایمن گردد و هر کس این دعا را با خود بگور برد حق سبحانه او را بخشد و سکرات موت را بر وی آسان گرداند و از عذاب قبر و سوال منکر و نکیر ایمن گردد و روز جزا چهل هزار فرشته به استقبال وی برآیند تا داخل بهشت می کنند : بسم اللهِ الرَّحمن الرَّحیم دعای معراج: یا سَیِّدُ یا سَنَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَهُ المُستَنَدُ اجْعَلْ لی فَرَجًا و مَخْرجًا مِمّا اَنَا فیهِ وَاکْفِنی فیهِ و اَعُوذُبِکَ بِسم اللهِ التّاماتِ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا رَحمانُ یا رحمانُ یا رَحمانُ یا رَحیمُ یا رَحیمُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارئُ یا اَوَلُ یا اخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا کریمُ یا حلیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤُفُ یا وترُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مُعیدُ یا حافِظ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مالِکُ یا باعثُ یا وارثُ یا رَحیمُ یا فاتِحُ یا فارجُ یا فاخِرُ یا مُعِزُّ یا مُذِّلُ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّار یا غَفّارُ یا حنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفرانُ یا بُرهانُ یا سُبحانُ یا مُستَعانُ یا سُلطانُ یا امینُ یا مؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُیا شَکورُ یا عَزیزُ یا عَلِیُّ یا وَفیُّ یا زَکِیُّ یا قَوِیُّ یا غَنِیُّ یا مُحِقُّ یا مُعطی یا اخِرُ یا احسَنَ الخالِقینَ یا خیرَ الرّازقینَ یا خیرَ الغافِرینَ یا خیرَ المُحسِنینَ یا خیرَالنّاصرینَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ یا نورَ السماواتِ و الاَرضَ یا هادیَ المُضِّلینَ یا دَلیلَ المُتَحیِّرینَ یا خالِقَ کُلِّ شَی ءٍ یا فاطِرَ السَّماواتِ وَالاَرضِ یا هادیَ المُضِلّینَ یا مُفَتِّح الاَبوابِ یا مُسَبِّبَ الاسباب ِیا رَفیعَ الدَّرجاتِ یا مُجیبَ الدَّعواتِ یا وَلِیَّ الحَسَناتِ یا غافِرَ الخَطیئاتِ یا مُحیِیَ الاَمواتِ یا ضاعِفَ الدَّرَجاتِ یا ضاعِفَ الحسناتِ یا دافِعَ البَلِیّاتِ اللّهم احْفَظ صاحِبِ هذَا الدُّعاءِ مِنَ القَحطِ و الطّاعونِ و الزِّلزلَةِ وَ الفُجاةِ وَ الوَباءِ وَ مِن شرِِّ الاَعداءِ و مِن شَرِّ الجِنِّ و الاِ نسِ بِحَقِّ لا اِلهَ اِلّا هُوَ الحَیُّ القَیّومُ وَ بِحَقِّ کهیعص وَ بِحَقِّ حمعسق وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ المُصطَفی وَ بِحَقِّ علیٍّ المُرتَضی وَ الائمةِ الهُدی وَ بِحَقِّ اللَّوح وَ القَلَم وَ الکرسِیِّ وَ العَرشِ وَ بِحَقِّ فَسَیَکفیکَهُمُ اللهُ وَهُوَ السَّمیعُ العَلیمُ اللّهُمَ احْفَظْ صاحِبَ هذا الدُعاءِ مِنْ شَرِّ کُلِّ ذی شَرّ وَ مِنْ شَرِّ طارقِ اللَّیل وَ النَّهارِ وَ مِنْ شَرِّ والِدٍ وَ ما وَلَدَ وَ مِنْ شَرِّ ما یَلِجُ فِی الاَرْضِ وَ ما یخْرُجُ مِنْهُما وَ هُوَ یاغَفورُ الرَّحیمُ اللّهُمَ احْفَظْ صاحِبَ هذا الدُّعاءِ مِنْ شَرِّ الاَعداءِ وَ مِنْ شَرِّ جَمیعِ المِحْنَةِ وَالدّاءِ وَمِنْ شَرِّ النَّفاثاتِ فِی العُقَدِ وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ یا رَبِّ بعزَّتکَ یا عَزیزُ وَ القَهرُ بِلُطفِکَ وَالرَّحمَة رَحمَتُکَ یا واهِبَ العَطایا یا دافِعَ الْبلایا یا غافِرَ الخَطایا یا ستّارُ العُیوب یا نورَالغُیوب یا نورَالقلوب یا حَبیبَ القلوب یا قاضیَ الْحاجات یا رَحمنَ الدُّنیا وَالاخِرة یا ارحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ الیَ الله تَصیرُ الاُمورُ اللهُمَ اِنّی اَستَودِعُکَ نَفسی وَ روحی وَ مالی وَاولادی وَ جَمیعَ ما اَنعَمتَ عَلَیَّ فی الدُّنیا وَالاخرة اِنَّهُ لا یُضیعُ صَنایِعُکَ یَصونُکَ وَ مَحفوظُکَ وَ مامولُکَ لا یُجیرُنی اَحَدٌ مِنکَ وَ لَن اَجِدُ مِن دونِهِ مُلتَحَداً اللّهمَّ رَبَّنا آتِنا فی الدُّنیا حَسَنَة وَفی الاخِرةِ حَسَنَة وَقِنا عَذابَ النّار وَ عذابَ القَبر بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ.   آیه به جهت زیادی رزق به تجربه رسیده آن که در هر روز بخواند آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه ۳ سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب یا سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. ان شاء الله. وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.   توسل به آیات قرآن در مکارم الاخلاق از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلام) منقول است: هر که طلب شفا از قرآن مجید ننماید خدای تعالی او را شفا ندهد. از امام صادق (علیه السلام) منقول است: هر کس صد آیه از قرآن از هر جای که خواهد تلاوت نماید بعد از آن هفت مرتبه  یا الله بگوید اگر بر سنگ سخت دعا کند هر آینه شکافته گردد. از حضرت علی (علیه السلام) رسیده است: هر کس از چیزی خائف باشد بخواند از هر جای قرآن که خواهد صد آیه و سه مرتبه بگوید: (اَللّهُمَّ اکْشِفْ عَنّی الْبَلاءَ) از حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) منقول است: هر کس کفایت بجوید آیه از قرآن از مشرق تا مغرب او را کافی باشد هر گاه به یقین بخواند زیرا در قرآن شفا از هر دردی است.   جهت برامدن هر حاجتی هرکه تا سه شب ،یک در میان یعنی از شش شب سه شب خوانده شود در ثلث اخر شب با حضور قلب دست بردارد و هر شبی هزار و چهار صدو  بیست وچهار مرتبه بگوید (یاباسط) حاجتش روا می شود،خصو صا اگر به جهت معیشت باشد  وگویند بسیار مجرب است. منبع :(داروخانه معنوی:176)   جهت كشف اسرار هنگام خواب 10 بار قل هو الله ( سوره توحید 12  بار تسبیحات اربعه 15  بار صلوات 7  بار ناد علی را می خوانیم درخواب به آنچه که نیت داشته ایم پی می بریم و آگاه میشویم http://gol12.mihanblog.com/post/category/26   ثواب و ختم سوره قدر پیامبر اكرم (صلی‌ الله علیه وآله و سلم) فرمودند: هر كس سوره ی قدر را بخواند اجر كسی را به او می دهند كه ماه رمضان را روزه داشته باشد و شب قدر را احیاء كرده باشد و نیز به او ثواب كسی ‌را می دهند كه در راه خدا جهاد كرده باشد امام باقر (علیه السلام) فرمودند: كسی كه سوره ی قدر را با صدای‌ بلند بخواند مانند كسی ‌است كه در راه خدا شمشیر كشیده باشد و كسی كه این سوره را با صدای ‌آرام بخواند مانند كسی ‌كه در راه خدا خون خود را بریزد و كسی‌كه آن را ده مرتبه بخواند هزار گناه از او پاك می كنند امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هر كس كه سوره ی قدر را در نمازی از نمازهای ‌واجبش بخواند منادی ‌ندا میكند ای‌ بنده ی‌ خدا، ‌خداوند گناهان گذشته ی ‌تو را آمرزید پس آغاز كن اعمال خود را. امام صادق علیه السلام می فرمایند: « للصائم فرحتان: فرحة عند افطاره و فرحة عند لقاء ربه » برای شخص روزه دار دو شادی هست: شادی هنگام افطار و شادی هنگام ملاقات با پروردگار و اما ختم اگر حاجت مهمی داشتید وضو بگیرید و رو به قبله بنشینید و بدون حرف زدن و یا انجام کار دیگری 400 مرتبه سوره مبارکه قدر را تلاوت کنید 200 مرتبه اول را به حضرت خدیجه سلام الله علیها هدیه کنید و 200 مرتبه دیگر را به حضرت نرجس خاتون  سلام الله علیها(مادر گرامی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ) هدیه کنید انشا الله حاجت بر آورده میشود http://gol12.mihanblog.com/post/134
+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم اسفند 1390ساعت 10:4  توسط حاج میرزا  |